onsdag 10 september 2014

Några dagar kvar till valet - var skall jag lägga min röst

Jag känner mig helt lugn nu. Det spelar inte så stor roll var jag lägger min röst i valet till riksdag och kommun. Det som har en mycket större påverkan på nuvarandet och det som kommer sedan, är vilka val jag gör i mitt vardagliga liv. Köper jag exempelvis ekologiskt odlad mat då tjänar jag Moder Jord och en liten vinst blir att Moder Jord befrias lite grann från den miljöbelastning som jag bidrar med - sedan finns en vinst av helt annan magnitud som man kanske inte tänker på förrän man erfar det och det är att intentionen att tjäna Moder Jord, andra varelser, indirekt andra människor och kommande generationer (för att inte tala om mig själv och min egen hälsa) gör att bidraget till Nuvarandet/Det Gudomliga eller vad man vill kalla det går från lågt eller litet till 100%. Då är evigheten där och den stannar så länge jag avsiktligt fortsätter att tjäna mänskligheteten/Moder Jord -  så länge jag fortsätter att tjäna evigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar