tisdag 27 januari 2015

Det gamla tog slut 27 januari 2015 - i mitt liv

Det gamla har tagit slut (i mitt) liv. Det känns som att jag gått hela varvet runt och landat på ett ställe där jag har kvar det jag vill ha kvar av ackumulerad kunskap och materiella ting, från mitt eget liv och från det samlade kollektiva arvet. Och samtidigt känns det som jag tror att det kändes att vara mig då mänskligheten klev fram på scenen för första gången för några hundra tusen år sedan. Jag skriver en bok nu som förmedlar hela historien. Boken beräknas vara färdigskriven före maj 2015.

Jag känner mig mer levande och mänsklig än vad jag gjort under många livstider. Jag känner mig som jag tror mitt ursprung kände sig innan den andliga invecklingen tog fart på allvar.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Boken är halvvägs klar send mig ett e-mail så kan jag berätta när den är klar. Min e-mail är larsand@algonet.se

      Radera