måndag 12 oktober 2015

Inte så mycket att tillägga

De mesta av "det gamla" i mitt liv har dött, tagit slut och "det nya" är på väg att födas. Jag upplever att frid och en känsla av klarhet finns hos mig för det mesta. Inte alltid, men för var dag som går växer detta befrielsens rum i mig, sig allt starkare. Jag känner inte något större behov av att förändra världen - det utrymme jag talar om är perfekt som det är.

Denna blogg har i huvudsak varit ett sätt för mig att finna ord för att beskriva befrielsens rum.

Min väg fram hit har bland annat gått via Avatar®-utbildningen http://avatarepc.com/. Jag är Avatar® Master och Wizard.

Avatar har varit mitt verktyg att släppa det i mig själv som stått i vägen för att jag mer eller mindre alltid skall vara i Nuvarande, i befrielsens rum eller vilket ord man nu vill sätta på detta rum. I Avatarmaterialet kallas detta rum för Ursprungsvarandet.

Jag läste en gång om en indisk vis man som levde i detta utrymme. Han hade ett center som han upplät åt människor att använda till sin personliga utveckling. Och människorna där gjorde alla möjliga övningar för att nå fram till sitt sanna jag. Och en person frågade den vise mannen varför han lät människorna hålla på med sina övningar, när han själv visste att det inte var dessa övningar som var slutmålet och den vise mannen svarade att alla människor som söker når fram och det som de håller på med under tiden är deras sätt att försöka nå fram och en del av den väg de måste vandra för att nå fram, utifrån den plats de befinner sig på.

"Det nya" som är möjligt att födas för hela mänskligheten, är en chans för var och en att nå fram till detta rum - och samtidigt är det nödvändig att tillräcklig många når hit om vi överhuvudtaget skall ha en planet som vi kan leva på.

Om du vill följa mig finns jag nu på facebook https://www.facebook.com/lars.andre.963

Göteborg 2015-10-13

Må frid och fred vara dina följeslagare

Lars André

Avatar® är ett registrerat varumärke av Star's Edge International. Alla rättigheter är reserverade.


2 kommentarer:

  1. Spännande perspektiv

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym 21 februari
    Det var ett tag sedan jag var inne på min Blogg. Det jag skrev i inlägget 12 Oktober har helt och hållit blivit min vardag idag

    SvaraRadera