måndag 26 augusti 2013

det nya livet vecklar ut sig

Jag blir bättre och bättre på att hitta de "rätta" svaren när jag blir uppringd av diverse personer som utger sig för att hjälpa mig. Gång på gång ringer de från Indien och påstår att de ringer från microsofts support och att det är något virus i min dator. En välkänd bluff att försöka komma åt mina lösenord. Nu senast kom jag på att svara att det måste vara något virus som tagit sig in i huvudet på den som försökte lura mig. Jag sa åt honom att jag kunde hjälpa honom att bli kvitt detta virus. Jag var påstridig i att jag skulle kunna hjälpa honom och lyckades få honom att stanna kvar i luren en stund, innan han lade på. Det Nya Livet innebär mer av att spegla tillbaka världens olika knasigheter, i stället för att hänga kvar i argumentation, analys, frustration e t c. Att kärleksfullt men bestämt bara hålla upp en spegel och låta det spegla tillbaka, det jag inte längre har plats för i det nya och fräscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar