lördag 10 maj 2014

Fler och fler människor visar tillit och omtanke

Det har verklighet hänt ett skifte mot en varmare och mer kärleksfull värld. När jag köpte blommor på torget saknades 7 kronor när jag skulle betala. Flickan som tog betalt sa; "ta tillbaka de tre extra kronorna, så kan du betala 10 kronor en annan gång". Det är klart jag går tillbaka dit med en tia, och dessutom köper fler blommor. Så det är helt klart bra kundvård att göra på det sätt som flickan gjorde, men det spelar ingen roll. Den genuina omtanken var det som räknas. Jag talade med min fru om detta och hon upplever det också väldigt ofta, att hon blir vänligt bemött i olika sammanhang. Det hjälper inte direkt människor i krig och människor som befinner sig i alla möjliga andra situationer, men den omtanke och medmänsklighet jag upplever allt oftare i min vardag, har spridningseffekt och indirekt påverkar det situationer som geografisk ligger långt bort.

1 kommentar:

  1. Det förvånar mig inte att du/ni möts ofta av detta.....det man ger får man tillbaka...:)
    Hälsningar
    Bertil

    SvaraRadera