tisdag 25 november 2014

Varför?

Varför fortsätter man stjäla mark i Israel?

Jag skulle bli förvånad, ledsen, arg, förtvivlad, paralyserad, stridslysten e. t. c. om någon klampar in och tar det som är mitt.

Varför fortsätter man att stjäla mark i Israel?

Det kanske de som stjäl mark kan svara på?

Djupast är det säkert samma svar på frågan; Varför super Jäppe?, men det gör det inte mindre knasigt.

Vilket århundrade lever vi i?

Vem är det som vill kliva fram och säga; Det är jag som stjäl mark! - och jag gör det för att jag..........

Det finns fler frågor i samma genre på olika platser runt om i hela världen. Kanske jag skall fortsätta ställa frågan; Varför stjäl man mark i Israel, till jag inte längre behöver ställa den frågan? När jag inte längre behöver ställa den frågan behöver jag kanske inte ställa de andra frågorna, som har att göra med andra knasigheter, heller?

Hallå! "En av mina "kusiner", med gemensam förfader 783 generationer tillbaka i tiden, gjorde ett illdåd mot en person som hör till din grupp, som sannolikt har samma förfader, som jag och min "kusin" har 784 generationer bakåt i tiden. Ger det dig rätten att ta det som är mitt?

Grenarna på ett träd har samma rot eller?

Jag skall fråga min dotter som är 5 år och sju månader gammal. Hon har säkert ett bra svar.

Tideli, tideli, pom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar