onsdag 4 juli 2012

Är jag en schimpans som tittar på mig själv?

Jag var i Borås djurpark med min familj idag. En skön upplevelse. I aphuset fanns ett gäng schimpanser som låg på en hylla och tittade lojt på mig. De såg väldigt avslappnade och coola ut. Jag kände mig verkligen besläktad med dem. De känns skönt att ha insett att vi passerat "point of now return", när det gäller ekologisk kollaps på jorden. Vi kommer nå dit snart om vi inte räddas av en total världsekonomisk kollaps. Det känns också rätt okej. Kollapsen i världsekonomin kanske räddar oss om möjligen vi inte räddar oss själva genom att sluta upp att bete oss som offer och går man ur huse och börjar älska, älska, älska, ungefär som schimpanserna i Borås zoo som inte gör en fluga förnär, där de ligger och ser ut att trivas riktigt bra med utsikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar