onsdag 30 oktober 2013

Kommentar till Niklas senaste kommentar till mitt inlägg Gud är värdelös! ?

Hej Niklas.

Du har helt rätt! Det känns som att du är en mycket ödmjuk och vidsynt person. För mig blir det intressant att du förstår mig även när jag skruvar till det på gränsen till vad som blir greppbart. I min "varudeklaration" skriver jag att syftet med min blogg är att utforska olika idéer. Jag har redan publicerat en nästan tom bok, som ett extremt uttryck (eller icke uttryck) i ena änden på skalan och inlägget ovan som du gett kommentarer till kanske kan placeras i yttersta kanten i den andra änden av skalan. Det ger mig de yttersta gränserna för hur jag skall uttrycka mig om jag vill förmedla något inom det andliga området, som också når en bredare publik. Jag ruvar på en bok som tar avstamp i väckelserörelsens och folkbildnings framväxt under mitten av 1800-talet och fram till nu. En bok som har som syfte att hjälpa människor att navigera i det andliga fältet och samtidig berätta en intressant historia. Allt bygger på egna erfarenheter speglade i några av mina anfäders egna erfarenheter.

Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar