tisdag 30 oktober 2012

Svar till Anonym 26 oktober

Hej Anonym 26 oktober. 
Tack för din omtanke den värmer. Om det nu vore ställt med mig så som jag tror att du uppfattar det, så har du säker helt rätt i din oro. Du har säkert också helt rätt i din uppfattning om barns utveckling. Jag har dock ingen ambition att vara vetenskapligt korrekt i mina blogginlägg. Jag väljer att använda tankar och impulser jag får, att använda dem som olika färger på en palett där jag målar en bild för att undersöka vad resultatet blir. Ibland får jag på detta sätt en värdefull respons från någon som läser det jag skriver, som i detta fall. I de flesta fall kommer jag själv underfund med var möjligheternas gränser går, så fort jag uttryckt mina idéer. Din respons på det jag skriver exemplifierar att det inte är helt lätt att uttrycka det jag vill uttrycka, så att det också går fram på det sätt som jag har tänkt mig. Det beror sannolikt på att jag fortfarande finner glädje i att fortsätta utforska medvetandets möjligheter snarare än att förmedla färdiga sanningar. På något sätt använder jag mig av samma teknik som jag gjorde när jag var forskare och doktorerade i mikrobiologi. När jag då ställde upp en hypotes så var det också något jag inte visste om det stämde innan jag uttryckt hypotesen och testat den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar