söndag 30 september 2012

Du sköna nya värld

Det regnar lite utanför mitt fönster. I går var jag och min dotter i skogen och hämtade hem lite mossa som vi la på ett stort träfat och ovanpå jorden i några stora krukor på balkongen. Med lite röda äpplen, kastanjer, kottar o några porslinsfigurer, så blir det en magisk värld i miniatyr. Lugnet har lagt sig som bomull runt hjärtat. Nu är det bara att fortsätta att vara i varsevarandet och se på när allt annat byter skepnad till något värdigare, mer hållbart - något som resonerar med hjärtat hos alla människor.

Efter att jag skrivit det jag skrev ovan gick jag in och donerade lite pengar till avaaz org. Jag stöder ofta deras aktiviteter - ofta namninsamlingar för riktigt vettiga ändamål. Det känns seriöst. Nu stöder jag deras projekt att ge ut en tidning på nätet. Läs mer på länken nedan. Det avaaz gör är att bidra till "Du sköna nya värld" - det Nya Livet.

https://secure.avaaz.org/en/avaaz_becomes_the_media/?dty 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar