tisdag 11 september 2012

Magi

Jag kom att tänka på semestern med min familj i somras. Vi hade ingen klar plan för sommaren men vi hade tagit ett beslut att sommaren skulle falla ut på bäst möjliga sätt för vår familj. Det blev fyra magiska dagar. En tur fram och åter till Danmark och nästa dag hyrde vi en bil och hälsade på min kusin och hans familj i Småland. Vi sov också en natt på ett mysigt hotell nära Tylösand. Det var nog mitt livs kortaste semester, men varje ögonblick var magiskt. Så när vi kom hem kändes det som att vi varit borta i fjorton dagar minst. Vi gjorde inget spektakulärt, samtidigt som vi mötte åker, skog, hav o sandstrand med vidöppna sinnen. Det har tagit mig en halv livstid att komma åter till denna plats (i sinnet) där jag var en gång som barn. Jag gläds över att leva i en tid i mänsklighetens historia där det är möjlig att samtidigt bo i ett barns medvetandetillstånd och i ett vuxet perspektiv, som kan ta ansvar för de världsliga angelägenheterna. Kan jag så kan du - och många, många fler människor. Jag kan inte tänka mig ett bättre liv än att fortsätta att leva i magins medvetandefält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar