tisdag 6 november 2012

Varför talar jag om det Levande Livet?

Varför talar jag om det Levande livet, som det Nya Livet? Jag utgår från att den miljöförstöring (och för all del, det mesta annat osunda) som vi skapat på planeten är en direkt konsekvens av att det dualistiska medvetandetillståndet har dominerat både det kollektiva och de personliga medvetandetillståndet(n). Jag tror inte det är några personligt avsiktliga val som lett fram till detta, utan det är snarare en konsekvens av en naturlig utveckling av det mänskliga medvetandet (inom parantes kanske vi snarare skulle tala om invecklingen av det mänskliga medvetandet - uppveckling är en aktiv, avsiktlig process). Jag är helt övertygad att det både är möjligt och nödvändigt att tillräckligt många människor avsiktligt väljer ett mer ändamålsenligt medvetandetillstånd att verka utifrån om vi vill leva i en sund värld, och då tror jag "kompromissen" Varsevarandet är en bra plats att utgå från, mellan ett strikt dualistiskt varande och ett strikt ickedualistiskt varande. På plussidan blir ditt eget liv en underbar plats att bo i, så snart du själv väljer Varsevarandet (Det var Björn Lindeblad som myntade uttrycket och han berättade om det när han var sommarpratare i Radion i somras, och jag tycker det fångar det jag vill uttrycka -Tack för ett bra ord Björn). Och när du är där så får det garanterat spridningseffekt på din omgivning, utan att du måste missionera eller på annat sätt anstränga dig för att omvända någon annan. Det är inte min roll att tala om hur en sund värld ser ut - det är min övertygelse att människor som lever i Varsevarandet mer eller mindre per automatik hittar vägar att leva tillsammans på ett sätt som gynnar alla människor. I Varsevarandet är du samtidigt i kontakt med din personliga del och det enhetsmedvetande du delar med alla andra. Sök Varsevarandet och få en förstahandsupplevelse och testa vad det ger som resultat. Tycker du inte om det du upplever kan du alltid fortsätt leva utifrån där du befinner dig i dag. Där hamnar du alltid automatiskt ändå, om du inte gör ett aktivt, avsiktligt val att åter gång efter annan gå tillbaka till Varsevarandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar