tisdag 20 november 2012

Yttre tecken...

Jag är medveten om att man kan tolka allt precis så som man vill och vill man se mönster så ser man mönster. Hur som helst kom det ombord spårvagnskontrollanter idag. Olika kontrollanter, två gånger (!) på samma resa och en gång på återresan. Det märkliga var att jag och den person jag reste med inte blev kontrollerade en enda gång. Kanske en  slump att vi inte blev kontrollerade, vad vet jag, men jag tolkar det som en avspegling av den frid jag känner, sprider sig i min kropp. Det fanns en tid då jag var klart mindre levande och mindre fridfull inombords. Då blev jag alltid kontrollerad och framför allt kände jag ett visst obehag och en känsla av att kontrollanter kom ombord på spårvagnen och detta upplevde jag även när de klev ombord på bakre vagnen och inte såg dem. Det är möjligt att det var rädslan från en och annan medresenär som inte stämplat som jag kände av, men helt klart hade jag en annan känsla idag trotts att flera medresenärer fick böter för att de inte hade giltiga färdbevis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar