torsdag 6 mars 2014

Niklas kommentar till mitt inlägg den 4:e mars


  1. Kommentar till mitt inlägg 4:e mars 
    "Ingår DU i nuvarandet, eller ute på vift ibland?" Niklas

    Mitt svar:

    Nuvarandet, det var väl en utmärkt benämning på det jag vill förmedla. Det känns bra! Föreställ dig en värld där människor lever i Nuvarandet..... Lars


Utvidgat svar - obs jag är på vift nu:

"Jag" är alltid på vift från Nuvarandet, det är själva poängen med "Jag" och det skapar både möjligheter och problem för alla människor. Jag skrev en dikt 2003 där jag använde ordet Gud. Dikten har namnet titellös. Undrar vad som händer om man byter Gud mot....?


titellös:

mig eller dig
två sidor av samma mynt
du är Gud, när vi möts

Experiment; Vad händer när man byter ut Gud mot......?

mig eller dig
två sidor av samma mynt
du är Nuvarandet, när vi möts

mig eller dig
två sidor av samma mynt
du är i Kvantjaget, när vi möts





2 kommentarer:

  1. Rumtid-e-li-pom

    Niklas

    SvaraRadera
  2. En bra sammanfattnig! Nuvarandet känns dock mer poetiskt och mer användbart i vardagssituationen.

    Sänder dig en hälsning och ett tack

    Lars

    SvaraRadera