lördag 26 maj 2012

Är det en dans på rosor att leva det Nya livet?


Allt som fanns i mitt liv förut finns kvar. Ibland är jag arg, ibland är jag ledsen, ibland tappar jag besinningen och är elak mot mina nära och kära. Jag tror det är detta jag uttrycker i dikten diverse, som finns med i ett tidigare inlägg och också här. Den stora skillnaden är att jag inte sitter fast speciellt länge i ett obehag eller i en oro. Jag uppskattar allt jag möter som livgivande delar av allt, som är. Och så går jag vidare.

diverse:



vatten
blodiglar suger blodet

regnskogsgolvet fyllt av fukt och mylla

djupt i havet hajen snuddar vid min fot

håret fladdrar, hästen under mig, i sporrsträck
vulkanen ligger död

bergen, mörkret, kärlek

livgivande delar
av allt, som är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar