onsdag 9 maj 2012

Svar till anonym


Tack för din fråga. Vad menar jag med att; ”det är bara att gå en bit till”? Det är som att vara kär. Det spelar ingen roll hur mycket kraft jag lägger på att förklara hur det känns att vara kär – du förstår inte vad jag menar innan du själv har upplevelsen. När du är där vet vad det är, för att du känner igen känslan. Och där finns ingen tvekan kring vad det är du upplever. Så är det också med upplysning – du känner igen det när du är där. Och är du inte där, så handlar det bara om att gå en bit till, att släppa ytterligare några mentala filter. Vad menar jag då med att; ”ställer du frågan så har du också svaret”. Jag tror det är så det fungerar, lösningen, svaret på ett problem eller fråga finns inom dig själv och det är det, som lockar dig att ställa frågan. Det är mer min erfarenhet och min intuition som får mig att tro att det fungerar på detta sätt, än att jag på något sätt skulle kunna bevisa att det är så här det fungerar. Jag lovar jag skall grunna på hur jag kan ge ett mer utförligt svar och till dess vill jag uppmuntra dig till att du i ditt eget liv undersöker om det ligger något i det jag säger.

1 kommentar:

  1. Tack för svaret!
    Det verkar vara värt att fortsätta att gå.,.vet ju hur det känns att vara kär..

    SvaraRadera