tisdag 29 maj 2012

Där jag är, är det fullkomligt stilla


En vän till mig skrev och frågade om jag var orolig inför 2012, med hänsyftning på alla spekulationer om att tiden skall ta slut och att världen skall gå under. Jag följer dock Carl Johan Callemans forskning som visar att Mayakallendern hade sin slutpunkt redan 28 oktober förra året. Jag tror inte på några katastrofer i Hollywoodanda, men jag tror på att universums energipulser har kommit till en ny fas, där man kan uppleva att tiden mer eller mindre står still. Jorden kommer fortsätta snurra runt solen och år kommer att läggas till år, men känslan av att tiden bara rusar iväg finns inte längre, åtminstone inte i mitt universum. Och när jag lever i det Nya livet så finns inte tiden med som en parameter att räkna med. Jag upplever att jag är på exakt samma ställe som jag varit på, varje gång tidigare i livet jag öppnat dörren till det Nya livet. Jag ser min digitala klocka på datorn lägga minut till minut, men där jag är, är det fullkomligt stilla

stannar tiden:

möter Gud i dig
stilla
somnar vid din sida
rytmen
stannar tiden
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar