fredag 25 maj 2012

Varför har jag valt att kalla mig upplyst?


Varför har jag valt att etikettera mig som upplyst? Det var inte ett helt okontroversiellt beslut att ta. Mitt syfte är att bana väg för andra att definiera sig själva, som det levande medvetandetillståndet. Jag har en fast övertygelse att den dag tillräckligt många människor lever detta helt naturliga varandetillstånd, som jag gissar att de flesta människorna har upplevt under barndomen, åtminstone någon gång, så skapar det också en naturlig förutsättning för att majoriteten av mänskligheten skall leva i en livgivande, socialt, ekonomisk och ekologisk sund värld. Att leva i ett livgivande medvetandetillstånd skapar utomordentligt bra grund för att andra värden växer fram på ett naturligt sätt. Det är du och jag som måste göra skiftet i oss själva. Och ett stort plus med detta förhållningssätt är att du själv är framme redan innan resa börjar. Sedan är det bara att glädjas åt att skaran levande, livgivande upplysta människor blir fler och fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar