torsdag 24 maj 2012

Det Nya livet är gammalt


Det Nya livet är gammalt, det är uråldrigt och fanns sannolikt innan allt annat fanns. I mitt eget liv blev jag medveten om det första gången sommaren 1974 då jag var ute och tågluffade och av en händelse öppnades dörren till det Nya livet. Det var säkert på grund av en månads kringflackande, oregelbunden sömn e t c som mitt mentala pansar hade brutits ner och gjort det möjligt att dörren öppnades och jag kände igen något som jag inte hade upplevt på många år. Sedan dröjde det säker ett år tills jag en sommarkväll upplevde något liknande. Och sedan har det varit borta, tills jag för ett tiotal år sedan fann nyckel att själv öppna dörren. Det Nya just nu är att jag bestämt mig för att hålla dörren öppen hela tiden. Det är som att hela tiden leva i det levande och göra små avstickare in i det motsatta, in i det dualistiska, digitala medvetandetillståndet. I stället för att leva tvärt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar