onsdag 9 maj 2012

Det nya livet


Vad handlar det nya livet om ? Jag vet inte riktigt men helt klart känns det annorlunda. Det finns en historia om en Zenbuddhistisk mästare som sa att innan han blev upplyst så bar han ved och vatten och efter att han blev upplyst så bar han ved och vatten. Så känns mitt liv nu. Jag fortsätter att göra det jag gjorde innan jag blev upplyst, men det känns annorlunda. Du frågar kanske, "Är du upplyst", eller "Vad är upplysning"? Ställer du frågan så har du svaret - det bara att fortsätta att gå en bit till.


1 kommentar:

  1. Hej!

    Tror att jag fattar en del men..den sista meningen..ställer du frågan så har du svaret -det är bara att gå en bit till....ställer bara ytterligare frågor..

    Vad menar du kan du utveckla det svaret ytterligare så jag fattar...

    SvaraRadera