tisdag 7 augusti 2012

Att vara rund under fötterna


Att vara rund under fötterna betyder kanske vanligtvis att vara berusad och ostadig på benen. Jag fick dock en helt annan känsla för vad det är att vara rund under fötterna första gången jag drack Genmaichate. Geinmaicha är japanskt te med rostat ris. Jag blev bokstavligt talat rund under fötterna när jag drack detta te. Inte rund som en boll, som gjorde mig ostadig. Snarare en känsla av lycksalighet i fötterna som bäst beskrivs, som att just vara rund under fötterna. Jag undrar om det kan vara så att detta är ursprungsbetydelsen av att vara rund under fötterna även i relation till alkohol? Innan man fått i sig för mycket alkohol kan också en lycksalighetskänsla infinna sig. Hur som helst tror jag att känslan av att vara rund under fötterna, som lycksalighetskänsla i fötterna utan vare sig alkohol eller Geinmaicha har en nyckelroll i det medvetandetillstånd som jag gång efter annan tillskriver det Nya livet. Mina fötter känns mycket levande när jag är rund under fötterna, så jag tror (åtminstone för tillfället) att det skulle kunna vara så att när anden (det levande) träder in i min kropp så gör den det via fötterna. Hur skulle du beskriva det? Har du en egen erfarenhet av att vara rund under fötterna, på det sätt som jag beskriver ovan? Oavsett om du följt mig i min blogg ett tag eller om du är helt ny kan jag ärligt avslöja för dig att jag använder min blogg som ett personligt utforskande i hur jag bäst kan beskriva det medvetandetillstånd som jag tillskriver det Nya livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar