söndag 12 augusti 2012

Svartskallen hörde av sig

Min vän (Svartskallen) hörde av sig och tackade för att jag kom ihåg hans historia och att jag berättade om den  på min blogg. Han berörde sig själv genom att bli påmind om ett varande som han upplever att han har förlorat i vardagen. Jag förstår vad han menar och jag vet också att kanalen till varsevarandet (eller närvaron som han själv väljer att kalla det för) finns där hela tiden. Det kan vara ett syfte med min blogg, att hjälpa människor att påminna sig själva och andra att leva i "glipan". Märker du hur jag lite trevar mig fram? När jag började skriva på min blogg ställde jag frågor som; "Vad innebär det att leva i det Nya livet? Vad skall jag ta med mig in i det nya? Vanligtvis när man uttalar sig offentligt i skrift, uttalar man sig som expert på det man skriver om. Det är annorlunda att skriva om det Nya livet. Jag kan med säkerhet påstå att jag är "expert" på att bidra till att andra människor lär sig öppna kanalen till sig själva, men om jag skall vara ärlig har jag ingen aning om hur ett samhälle med upplysta individer kommer att gestalta sig. Hur organiserar vi oss i det nya? Kanske vi kan ha en tankestorm kring temat; vad innebär det att leva det Nya livet? Vad vill du bidra med? I ett gammalt paradigm går vi till en expert och ber om andlig eller lekamlig frälsning. I det Nya livet skapar vi själva den verklighet vi vill leva i. Kanske vi kan kan börja med att sjunga en "ny sång"?

Upplysta är vi allihopa, allihopa, allihopa
Upplysta är vi allihopa, allihopa, allihopa
Já mé och Du mé
Já mé och Du mé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar