torsdag 14 juni 2012

21 dagar

Det lär ta 21 dagar att ändra ett beteende. Det mesta jag skrivit i min blogg hittills har jag skrivit från ett dualistiskt, digitalt perspektiv - visserligen utifrån en vällovligt försöka att beskriva vägen till upplysning. Jag gissar att jag skulle kunna fortsätta att skriva liknande saker i hur många årtusenden som helst och ändå inte nå speciellt mycket längre. Det viktigaste tankegångarna är redan nedtecknade. Nu tar jag utmaningen att använda de närmsta 21 dagarna till att lägga så mycket fokus som möjligt på att leva i det levande medvetandetillståndet, med syfte att det sedan blir ett permanent beteende som jag inte behöver lägga speciellt mycket fokus på att upprätthålla. Omkring den 6 juli har jag med andra ord transformerat mitt universum till fulländning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar