måndag 11 juni 2012

Jag gissar del 5


Jag gissar att Magin sitter i magen och i tarmarna. Jag tror att det är där intuitionen sitter – det är vad min intuition säger mig. Någon gång kanske jag reder ut det och presenterar mer fakta, nu nöjer jag mig med att gissa att det analoga, integrerade och levande sitter i magen och i tarmarna, medan det digitala, dualistiska varandet sitter i hjärnan.

magi:



kvällen, berget, stjärnorna

stannar tiden

stryker håret, känner närvaron, håller handen 

ligger där, ser ljusen på andra sidan älven

känner havets doft, blandas med doften av hår

stjärnor, ljusa prickar lång borta i mörkret 

berget, djupa mörkret i vattnet flyter älven 

finns så nära, så lätt att glömma 

bär det med mig, i mig.... delar det med dig

så naturligt
finns så nära.... så lätt att glömma.... 

små segment i tidens flöde 

stannar tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar